Header afbeelding
Het Perron
Stationsplein 13 7811 GW
Emmen
Spoed Kies 1

Klachtenregeling

Klachtenregeling

Uw tevredenheid is belangrijk voor ons.

Wij staan elke dag weer voor u klaar om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Soms gaat er iets niet helemaal goed of bent u niet tevreden over de zorg, de praktijk of medewerkers. Wij stellen het op prijs wanneer u, indien u ontevreden bent over ons, dit eerst met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede kunnen wij proberen dit voor u op te lossen. U kunt dit mondeling doen maar schriftelijk is ook mogelijk. Lukt dit niet? Dan kunt u eventueel een klacht indienen. Hieronder leest u hoe.

  1. Geef uw klacht aan ons door

Betrokkenen proberen eerst samen tot een oplossing te komen. Lukt dat niet dan kan de praktijkmanager ingeschakeld worden. De praktijkmanager is per mail bereikbaar (praktijkmanagement@huisartsenhetperron.nl) of telefonisch via het algemene nummer van de praktijk: 0591- 644313. De praktijkmanager is op een beperkt aantal dagen aanwezig. Hoe de melding ook binnenkomt, deze wordt altijd in behandeling genomen en de indiener van de melding verneemt over de afloop van de melding. De praktijk beoordeelt ook altijd of de melding aanleiding is voor eventuele verbetermaatregelen. De melding wordt altijd geregistreerd in een daarvoor bestemde registratie.

  1. Klacht niet direct opgelost?

Het kan zijn dat we uw klacht niet direct kunnen oplossen. Dan brengen we u daarvan op de hoogte. U ontvangt binnen 5 werkdagen een bevestiging.

  1. Klacht niet naar tevredenheid opgelost?

Vindt u dit lastig of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris bereikt u op telefoonnummer 088 0229190.

  1. Geschilleninstantie

Komt u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit, vraagt u dan een uitspraak bij de geschilleninstantie huisartsenzorg over uw klacht. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. Een ambtelijk secretaris die ook jurist is staat de commissie bij. Het oordeel van deze geschilleninstantie is bindend.

Meer informatie vindt u op www.skge.nl.